Friday, January 18, 2013

Pengalaman Bersalin

True. Setiap pengalaman bersalin sesorang itu berbeza dari sebelumnya... (mcmalah anak dah ramai sgt)
Tapi kali ke-2 nih mmg lain. Aku turun darah. 1st dulu pecah air ketuban. So, aku dah rasa keduanya la..

2 Dis 2012 (Ahad)
Turun darah lepas subuh..so kejut suami, pukul 9 pagi baru pegi sepital. Sbb rasa just mild contraction.
Then bila masuk sepital, doktor check dah 4cm.. APakahHH?? padahal dr kereta ke wad, aku jalan selamba je, tak nak naik whell chair pun..
So, aku terus masuk labour room. Salam hubby dulu.. Muah muah sket.. hehe..
After that, aku dipantau dgn alat2 canggih sepital..Doktor kata kena pecahkan air ketuban.. Hmm.. Tak selesa langsung yer operasi pecahkan tu.. Pepaham je lah.. And yes.. my contraction every 5 minutes..
Time check..10.35 pagi dah.. Aku pun baca ayat Lahailla anta.. tu setiap kali perut sakit..
Tiba2 kul 11.00, aku bgtau nak push.. Nurse selak bawah.. Okay, dah nampak tanda..
so mereka bersiap sedia nak sambut baby aku.. Pushh..and pushh.. Pukul 11.10 pagi.. Lahirlah baby comel aku.. Alhamdulillah, mmg senang juga rasanya..
Bila aku kol hubby bgtau dah bersalin, dia terkejut!! Cepatnya.. heheh.. Kembang la pulak.. Rasa mcm hero pilem tamil..Hahah..
Doktor pun cakap, very fast la u.. admit je trus bersalin.. heheh..
My 2nd prince.. Welcome to the world dear..

2 comments:

rDnA said...

Alhamdulillah dipermudahkan..nervous plak nk bersalin 2nd ni..

Mrs Shareeda said...

Mmg pun.. Nervous tu ttp ada walau dah penah bersalin. Sakit tak sama dear.. sy yang sulung sakit 2 jam.. Yang kedua nih sakit sejam pulak.. Tapi, dah jumpa baby..Sakit semua lupe. hehe