Sunday, January 10, 2010

Ini Senarai Saya..

Lama kan aku menyepi. Mungkin aku kentandusan idea kot. Mungkin juga busy dengan persiapan. Lebih kurang 2 bulan lagi. Boleh kah aku berbangga dengan prestasi yang aku capai ye??

Aku tak pernah buat check list kat sini. And sekarang presenting my *cheklist yang suka ati korang la nak letak berapa bintang.. Hehhe

Tarikh
:Me:
- 14.03.2010
:Him:
- 21.03.2010

Tempat
:Me:
- Batu Pahat Johor
:Him:
- Sg Petani Kedah

Barang Hantaran
-almost complete. bekas pun dah beli.cuma aku belum beli makanan
- bunga dulang ada dah.
- dah jumpa alas dulang idaman hati

Cincin Me and Him-done-
-dah beli a day before my besday last year. maklum la.time besday aku kan tgh year end sale.

Borang Kebenaran
-receive borang abang on 25/JAN/2010
-setel belah bride on 29/JAN/2010.

Outfit
:Nikah:
- dah antar kat tailor. gaji kakitangan kerajaan masuk nanti aku pi amik la. hehe
- collect on 17/JAN/2010

- turn up very hampeh, beli baru on 18/JAN/2010. Hantar tailor on 19/10/2010. Pick up on 10/FEB/2010
- dah fitting on 9/FEB/10. memang amazing. gumbira. tambah beads.. pick up on 11/FEB/2010
-sudah pick up, sangat suke gile

:Sanding:-done-
- dah stori kan butik bagi baju baru. konon design ala man kajang. wallahu'alam.. aku redha je janji boleh pakai. so bulan dua Jan,30th nak 1st fitting lah.
- already fitting. memang aku poling in lop dengan baju itu.. ohh..

:Bertandang:
- pun baju baru,dah amik ukuran semua.. tapi aku nih risau nak cover bumper jek..hehehe

:Famili:-done-
- dah ada kain. aku rasa dorang belum dah antar tailor lah..

:Pengapit:-done-
- already beli kain. hope dia tak over shadow dari aku nanti. hehe

Kanopi-done-
- pakai rewang belah kampung aku. dah book. selesai masalah.

Alas meja
-dah deposit. 2pcs colour with munge
-complete with buffet table

Bridal Boutique Service
- macam-macam ada dalam pakej tu. harap2 dia full fill her/his own promises la. antara dalam pakej tu..
-|Pelamin Nikah|Pelamin Sanding|Bunga tangan 2x|Baju Sanding|Mekap 2x|Hiasan Makan Damai|Hiasan Bilik} adalah lagi..tak mau lah bgtau sume..suprise skitpoyo kan..
- tambahan.. owner butik tu baik and slalu update apa2 info dengan aku.

Fotografi-done-
- dah book, dah deposit..FOTORepublic

Videografi-done-
- dah book jugak, dah deposit PMLine.

Kek-done-
- ohh..aku baru teringat kek. pun dah book. menggunakan khidmat kek yang sama time tunang dulu sbb dia senang nak deal pun baik jugak...Cupcakes Nyam Nyam

Penanggah-done-
- pasukan rewang and penanggah punya souvenir pun dah booking. boleh collect dua, tiga hari lagi. pastu nak antar untuk tambahan design.
-baju rewang sponsored -done- - bunga rozet utk yang pompuan pun dah beli on 30th Jan

Senarai jemputan
- done. update owez nih..

Kad-done-
- DIY.. sukses otw printing.. otw delivery
- contoh peta dah ada dahh

TQ Tag
- DIY. sukses.. otw printing
- maaf, ayat copy paste

Banner & Banting
- Send design on mid FEB (nak jugak idea sendiri nih..)
- Dah order dari Sis Su yg very kind from Qisdhi Nicework. Sangat suke. Post direct ke kampung.

Door gift-done-
- ini pun aku belum fikirkan. mentang2lah umah kat kampung tu 30 minit je dari ayer hitam. hujung cerita lokasi tu je aku borong kot.
- done. VIP favour make in SABAH gtu..*wink

Paper Bag -done-
- paper bag VIP dah beli
- dulu berangan kemain nak DIY. hampeh je.

PA System & Karaoke-done-
- blm sudah runding and konpem. khidmat dari area kampung aku jugak. AND ITS FREE!!!

Kompang
- blm runding. mungkin khidmat dari area kampung aku jugak.
- maaf, ayat copy&paste lagi.

Bunga Telur Bunga Pahar-done-
- beli siap kat ayer itam

Bungga Manggar
- no komen

Penanda arah
- setel

Inai
-Beli siap a week before

Contact lenses -Nak hunting 2 weeks before. Hazel brown or Grey??

Still ada masih "no komen" kan. Macam aku bincang dengan my fren Nana, kadang ada benda kecil yang kita terlepas pandang.

Buatlah checklist complete berjela, somehow still ada yang missing. Nana also pesan prepare je cash dalam tangan time majlis tu. And jangan biar masalah tu ganggu emosi on that day. Tenang-tenang saje. Ewah..siap bagi tips nih..

Mungkin ini entry terpanjang aku sebab nak cover yang aku hutang sebelum ini.

*checklist ni 100% aku perah otak sendiri..hihi..

9 comments:

sha said...

ayat TQ tag tu mcm sama je dgn my ayat. ahaks. berangan lebih nak buat sendiri padahal kalo tempah dah siap lama tu kan. hihi

Mrs Shareeda said...

To Fuchsia ~
ye ke sama.. Hehe.. Memang lepas bertunang berkorbar nak wat itu sini sendiri. Dah tinggal 2,3 bulan, rasa mcm nak order je semua.. hehe

Riena said...

bagus2..semuanya hampir selesai.. alhamdulillah

Mrs Shareeda said...

To Riena ~
yupp.Alhamdulillah. But tak leh duduk rileks..masih perlu teruskan persiapan nih.. hihi

Xora said...

rasa cam menggeletar panik tgk checklist kamu!! saya??!! pelamin n makeup pun blm ada :(

Mrs Shareeda said...

To Xora
jgn mngggeletar dulu sbb cheklist itu pun blm complete lagi tau..Hehe..

Cahaya said...

klu tgk checklist org lain, rasanya ketinggalan sangat..hehe..
bila la saya nk memulakan langkah ni..huhu
sy doakan smuanya berjalan lancar ek awak:-)

Mrs Shareeda said...

To Cahaya ~
sy pun masih ketinggalan tau klu banding yang b2b yang share date ngan sy.. pelan-pelan kayuh la.. asal sampai.. heheh

Zahra Ashiqin said...

miss, u amek fotorepublic jgk ye? glad to know :-) photographernya slh sorang akn berkahwin jgk date sis tu.