Monday, June 1, 2009

sembang-sembang door gift

Sebagai intro jom baca coretan di bawah ini

Kenapa org boleh berubah?
knp perasaaan org leh berubah dlm waktu singkat?
[HARI NI]
cakap suka, ckp miss u lah... ckp need u lah... asyik rindu lah...
[ESOK]
ckp.. busy... x de kedit nak call.. kejar masa... ada hal penting lah...
[HARI NI]
bila kita msg "hi, wat pe?", dia balas panjang2, "x de wat apa2, miss u.. asyik ingat kat u.. bila nak jumpa lagi... dah makan... saya rindu sampai x lalu makan... awak dah makan....."
[ESOK]
bila kita msg "hi wat pe?", dia balas pendek2, "xde apa2", "x", "ye" dan "k lah, busy jap..."
[HARI NI]
kejap2 si dia msg... "selamat pagi", "selamat tgh hari", "sihat ke", "dah makan"
[ESOK]
8, 9 msg kita hantar, belum tentu dia balas
Alahai.. kesiannya.. ini takde kaitan dengan love story aku mahupun sesiapa yang hidup atau mati. Sekadar menciplak komen frenster dr sedara Duke kepada Jengkol

Kembali pada topik utama, berkaitan door gift. Sewaktu melayari alam maya aku telah terjumpa satu door gift macam box yang amat menarik. DIY Box. Boleh disi telur, potpuri atau gula2.



Cute lah.. aku jumpa di laman Canon Creative Park . Pun ada some design yang boleh diguna pakai. Menarik bukan..

Cuma bila DIY nih, harus memikir bajet utk paper, ink untuk printing, masa dan tenaga untuk potong dan lekat-lekat. Agaknya campur tolak semuanya kurang lebih seperti order. Namun bila DIY, kepuasan lebih dirasai. Malahan dibuat untuk majlis sendiri.

Takpe2, nanti aku suruh anak-anak murid aku tolong cekgu dia buat box nih. Aktiviti lepas UPSR.. Geniusnya aku.. Heheheh


*updated
aku dah try satu.Kasik Graysclae sbb nak jimat ink. Sekadar percubaan.

5 comments:

AmyMizzunderstood said...

boleh buat DIY..pilih paper yg agak murah price dia...sure u can do it!kena buat cepat..at least dah ada paper..okeh>

Mrs Shareeda said...

yup AmyMizzunderstood. Harus yakin i can do it.. kena ada penunu bunsen utk membakar semangat DIY.. Heheh

Reena said...

Baguslah cikgu nie..aktiviti lepas PMR..kekekeke..

Mrs Shareeda said...

to reena: hehe.. bila lg anak murid nak balas jasa cekgu kan..

Unknown said...

wah good idea la nih...tapi memerlukan tahap kesabaran, ketekunan dan ketelitian yang sangat sangat tinggi.. hehehe