Friday, August 28, 2009

...

Where to start.. OMG, im stil in pain. yup tooth pain. Gum to swell cause by my wisdom tooth. During these four days dude, nothing i can feel except extremly painfull.

Get more hurt even to swallow my amylase enzyme ..

Apalagi nak makan. Selembik makanan pun aku tak mampu telan. Bubur pun tak sampai suku mangkuk.

Okay, DUGAAN di bulan ramadahan. Sehingga di tarik nikmat berpuasa, berbuka, makan dan minum.. tidak ketinggalan bercakap termasuk tidur. Aku amat preasure dengan keadaan semua ini.

Ubat dah berbelas biji aku telan. Doktor bilang kena tunggu bengkak itu surut. Kemudian baru boleh dioperate gigi bongsu itu. Tak boleh buat apa selain tahan sahaja kesakitan ini.

Aku dah cuba pelbagai petua..
-kumur air garam
-sapu asam jawa di pipi
-letak/kunyak cengkih
-tampal koyok
-bungkus ice cube dengan tisu dan tekap

Jelasnya, ini kali pertama aku sakit gigi sebegini teruk. Aku tak penah ada gigi berlubang. Aku tak penah cabut gigi di dental clinic. Pernah juga bengkak gusi, tapi kurang 24 jam. Telan ubat baiklah terus. Hanya ke dentist untuk scalling.

Orang kata sakit gigi no.3 paling sakit di dunia.
Orang kata ada tiga penyakit yang paling menyakitkan dalam dunia..
i- Sakit ketika dicabut nyawa
ii- Sakit ketika melahirkan anak
iii- Sakit gigi

Orang kata lagi, kadang-kala musibah yang menimpa itu mungkin adalah balasan bagi perbuatan kita yang lalu. Kesilapan yang lalu. Dosa yang lalu. Slalu kan dengar orang kata 'Tuhan bayar CASH'.

Dan,orang kata lagi, bila kita diuji, diturunkan penyakit dari ALLAH S.W.T berarti Dia sedang menguji hambanya. DIA mengingatkan kita untuk mengingati DIA. Aku redha..

8 comments:

modusoperandi111209 said...

doakan awk cepat sihat.. ;)

MyRule said...

waaa... takutnyer... me nyer gigi bongsu macam x tumbuh lg.. err ke dah tumbuh.. tak lagi kot..takut sakit..uhuhu

Haliza said...

moga cpt sembuh eh. bab² petua untuk gigi ni sy surrender. no idea

k|ree said...

hurmm...gigi kita pun aritu sakit juga...tapi,de tak tumbuh abis..jadi takleh nak cabut..doktor suh tunggu smpai dah byk tumbuh...sekali,gigi tu berenti tumbuh da..sebaik ilang sakit nye...gigi tue sakit sebab proses nak tumbuh...macam baby-baby..bila diorang nak tumbuh gigi..confirm demam kan...huhuh..

Nurulhuda|Adlie said...

mmg sakit sangat2, i penah kene masa bulan 4, then i mc balik2 opis cite ngan collegue indian, dia kata dia penah kene, dia kata sakit sgt sampai nak bunuh diri.. mcm tu teruk kalau keluar gigi bongsu ni..

tambah2 kalau kene infection, mmg berbaloi, hehe..

Miss Shareeda said...

Day 6th- Getting better, but not fully recoved.. around 80% la..sakit takde sgt.. bengkak sikit je.. alhamdulillah..

To afidah ~ terima kasih awak..

To Myrule ~ bukan nak menakutan awak, mmg sakit.. rasa terseksa betul

To haliza ~ thank you so much

To k|ree ~ huhu.. mcm baby2 ek.. thanks 4 the info..

To Nurulhuda|Adlie ~ sampai nak bunuh diri?? biar betik?? saya idaklah sampai ke situ. cuma rasa nak hentak gigi tuh ngan hammer je.. boley..?? hihi

cikin said...

moga cepat sembuh shareeda..:):)

Miss Shareeda said...

To cikin ~ maceh. ubat abes dah dimakan.. bengkak skit je lg.. ;)