Tuesday, August 4, 2009

CANCELLED ke??

Silap aku jugak. Jarang sangat check emel.Skali check malam semalam.. Ini yang aku terima..

klik untuk tumbesaran..

Baiklah. Aku mengharap ini cuma spam emel. Aku pun klik..

klik untuk tumbesaran..

Hm.. no. flight betul, date, origin, destination semua betul. Chup.. nak percaya ke tak ya..?? (Aku nih penuh syakwasangka kan...). Malas nak pikir. Aku tak amik pot. Pagi tadi kat sekolah sms pula aku terima

From 66300
04-Aug-2009 10.38 am
Urgent! AirAsia flight AK5464 from Johor Bharu to Kota Kinabalu on 9thAugust2009 at 18.20 has been CANCELLED. For more info plz log on to our website http://www.airasia.com/

Oh tidak. Ini bukan gurauan. Aku mula bingung. Ini return flight. Bukan one-way. Takkan aku dah terbang dari KK-JB on 6thAugust2009 lepas itu tak balik semula ke KK. Mengamuk pula Tuan Guru Besar sekolah aku nanti.

So petang tadi aku bergegas ke airport asiasia. Sangat karenah birokrasi staff di situ. Setelah berulang-alik hampir 3, 4 kaunter. Baru lah masalah aku selesai. Flight ditukar pada pagi 0710 am 9thAugust2009 without any extra charge. Oleh itu, aku kembali ke KK pada hari yang sama cuma flight diawalkan.

Bila aku tanya korek tanya apa punca flight cancel. Kononnya AK5464 dikenalpasti terlibat dengan H1N1. Jadi kapal terbang tersebut akan dikuarantinkan sehingga 18August untuk tujuan pembersihan. Hmm, nampaknya bukan orang sahaja dikuarantin ya. Bayangkan kalau kapal pun pakai topeng.. Hikhikhik..

Tapi bila saja try test tanya staff kaunter lain. Dia macam saje nak cover the truth story. Abaikan lah..

Aku pun tak boleh elak dari menggunakan perkhidmatan pengangkutan udara. Tahun ini banyak kali balik kampung. Naik kebas punggung nih..

Febuari 2009-Penang(Jumpa en.tunang/pakwe lagi time tu diskas pasal majlis)
April 2009 -Melaka(Sepupu kahwin,dia merajuk kalau aku tak balik)
Mei 2009 -Johor(Aku tunang!! Gila ko tak balik time nih..huhuh)
Julai 2009 -Penang(Jumpa en tunang and famili -half officially dah..;p )
August 2009 -Johor(Another kazen pulak kawin- Cik Fidah )
September 2009 -Johor(Balik raya...suke suke )
November -Disember 2009-(Cuti sekolah yang panjang, confirm aku round north to south)

4 comments:

Unknown said...

amboi..smpai 7kali blk thn ni? sy blk 3 kali je tau.. harus sy jelez nih ;p

Mrs Shareeda said...

Keadaan memerlukan saya berulang-alik.Mengalahkan menteri je saya nih yek..haha

syaf said...

tumpang lalu...
singgah2 my blog...
http://daniel-syaf7788.blogspot.com/

Mrs Shareeda said...

To syaf ~ wokey dik..